Treci la cuprins
Limba paginii ro / RO
Limba paginii

Portalul de locuri de muncă MANUVIA este împărțit în regiuni separate în funcție de piața muncii. În același timp, aveți opțiunea de a traduce informațiile în limba dorită.

Română
România
HR-ul și piața muncii

Interviul din punctul de vedere al candidatului și al consultantului

 – Ce este important la interviu din punctul de vedere al candidatului și al consultantului în domeniul recrutării? Vă vom prezenta punctul de vedere al ambelor părți.

Sunt candidat

Potențialul candidat ar trebui să elaboreze un CV cât mai interesant bazat pe referințe. Ideal este ca acesta să elaboreze un CV structurat în limba română și într-o limbă străină. CV-ul ar trebui să fie clar și concis. Consultantul ar trebui să-i pună candidatului „întrebările potrivite”. Numai așa va obține toate informațiile necesare. Primul contact este cel mai important. Dacă la început candidatul nu are timpul și spațiul potrivit pentru telephonescreening (apel inițial rapid), se recomandă să se stabilească un termen concret pentru ca acesta să fie concentrat și netulburat de influențe externe.

Sunt consultant

Încă din primul moment, este foarte important să captați atenția candidatului cu oferta de muncă și să-l motivați. Apoi este important să stabiliți un interviu personal și să vă asigurați că acesta va veni. Se recomandă confirmarea prin e-mail sau telefon. Cea mai importantă sarcină a consultantului la interviul personal este să creeze o atmosferă confortabilă și prietenoasă, astfel încât candidatul să scape de stresul inițial.

Sunt candidat

Candidatul trebuie să vină la interviu aranjat în mod adecvat. Ar trebui să dețină informații privind societatea și oferta de lucru de care este interesat. Creează o bună impresie dacă pune multe întrebări. Acest lucru demonstrează un interes real față de locul de muncă. Importante sunt și detaliile exterioare. Categoric ar trebui să evite guma de mestecat, mirosul de țigări. De asemenea se recomandă să nu evite contactul cu ochii.

Sunt consultant

Acest lucru este valabil și pentru persoana care organizează interviul. Este important să pună întrebări relevante, astfel încât să afle de la candidat toate informațiile pe care le solicită clientul. Interviul ar trebui să fie cât mai eficient și dinamic. Consultantul trebuie să comunice în așa fel încât candidatul să nu aibă impresia că acesta spune numai lucrurile învățate. Uneori trebuie să se exprime și laic. Interacțiunea reciprocă – schimbul de opinii și informații – este esențială. În aceste condiții interviul ajunge la un alt nivel. Detaliile menționate cresc semnificația acestuia și îl aduc în direcția corectă.

După ocuparea cu succes a postului, este important ca agentul de recrutare să rămână în contact cu candidatul potențial, respectiv cu viitorul angajat al clientului nostru. Astfel, consultantul va afla toate aspectele „pro și contra” pe care candidatul le-a întâlnit la noul loc de muncă. Pe baza acestui studiu putem îmbunătăți calitatea serviciilor noastre. Dacă agentul de recrutare își formează o bază de date a potențialilor candidați, este necesar să contacteze și persoanele care nu îndeplinesc condițiile, cel puțin printr-un e-mail. Se recomandă efectuarea unei convorbiri telefonice inițiale și cu persoanele care nu îndeplinesc toate cerințele clientului pentru care se ocupă o anumită poziție, cu scopul obținerii unor informații mai ample pe care recrutorul le poate utiliza în cazul unor noi oferte de muncă. Astfel își va desfășura munca eficient, va economisi timpul, utilizându-l la alte proiecte.

Nu există o structură „corectă” a interviului. Putem să ne ținem de „punctele de bază”, dar fiecare interviu va fi diferit și unic. La momentul potrivit pot să ne vină în minte și alte întrebări. Un interviu se poate considera a fi eficient atunci când consultantul deține toate informațiile necesare despre post și știe să răspundă la întrebările candidatului fără probleme. Dacă intervine o situație în care consultantul nu știe să răspundă, nu ar trebui să folosească niciodată expresia „Nu știu”. Mai degrabă se va utiliza fraza „Voi afla informațiile necesare și vă voi informa ulterior”. Foarte importantă este și comunicare asertivă, punerea de întrebări pozitive de către consultant, și anume: „Nu ați fi interesat de acest loc de muncă?” – întrebare formulată incorect. „Ați fi interesat de acest loc de muncă?” – întrebare formulată corect. Este foarte importantă și utilizarea pronumelor de politețe, și anume: „Ai putea să-mi spui?” – întrebare formulată incorect. „Ați putea să-mi spuneți?” – întrebare formulată corect.

Fiecare dintre noi are multe de învățat. La urma urmei, cu cât ne vom pregăti mai mult, cu atât ne va fi mai ușor în practică.